ahlaa‎
خواص بی نظیر عرق گیاهی نعناع
احلاء

خواص بی نظیر عرق گیاهی نعناع

بهبود گوارش با عرق نعناع
از قدیم در صورت درد شکم و معده و مشکلات گوارشی حتما شنیده اید که می گوینند عرق نعنا بخور! این حرف کاملا درست بوده و عرق نعنا تاثیرات عالی بر روی سیستم گوارشی می گذارد و بسیاری از مشکلات آن را رفع می‌کند.

یکی دیگر از خواص عرق نعنا تاثیر عالی آن بر سیستم گوارشی می‌باشد. این عرق سبب افزایش ترشح آنزیم‌های گوارشی می شود، در نتیجه هضم غذا آسان تر خواهد شد. همچنین با تحریک روده از بروز یبوست های شدید در فرد جلو گیری می کند.
عرق نعنا باعث آرامش عضلات می‌شود و کاملا ضد التهاب است و به علت داشتن فیبر معده درد ناشی از یبوست یا سوء‌هاضمه را آرام می‌کند.

نعنا همچنین باعث رفع حالت تهوع نیز می‌شود و آن را رفع می کند. اگر حالت تهوع داشتید مقداری از عرق نعنا را مصرف کنید .

درمان سرماخوردگی با عرق نعناع
اگر سرما خورده اید و حس می‌کنید گلوی شما دچار خلط شده و اذیت می‌شوید، عرق نعناع بهترین انتخاب است زیرا این عرق حاوی منتول استو این ماده یک ماده‌ی ضد عفونی کننده بسیار قوی می‌باشد و باعث می شود خلط شما راحت تر بیرون بیاید و کاملا آن را درمان کند.

درمان آلرژی با عرق نعناع
آسم عبارت است از اختلال التهابی مزمن مجاری هوایی که بر اثر یک سری عوامل محیطی در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد هستند ایجاد یا تشدید می‌شود. علائم شایع آن سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه هست.عرق نعنا حاوی یک ماده آنتی اکسیدان و ضد التهاب بنام اسید رزماریک هستند. اسید رزماریک باعث کاهش علائم آسم می‌شود. همچنین نعناع می تواند عفونت های سینوس را نیز بر طرف کند ، در نتیجه جریان هوا نیز در مجاری بینی بهتر جریان می‌یابد.

کاهش درد های قاعدگی با عرق نعناع
از آن جایی که عرق نعناع یک ضد اسپاسم طبیعی و شل‌کننده عضلات با شل کردن عضلات دیواره رحم می‌تواند در بهبود دردهای قاعدگی می تواند موثر باشد. همچنین باعث تنظیم هورمون ها نیز می شود اگر مشکلاتی در نظم قاعدگی خود دارید و هورمون هایتان بهم ریخته است عرق نعناع مصرف کنید.

آیا عرق نعناع باعث لاغری می شود؟
یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بی آید این است که آیا عرق نعناع باعث لاغری می‌شود یا نه؟ پاسخ بله است . یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق نعنا مصرف کنید چرا که مصرف نعنا، میزان چربی‌سازی را در بدن کاهش می دهد. افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن ایجاد یبوست و نفخ معده است.مصرف عرق نعنا باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می‌برد ؛ در نتیجه، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می‌یابد.

میزان مصرف عرق نعناع

برای مصرف عرقیات گیاهی حجم کاملا مشخصی وجود ندارد و مقدار مصرف در گروه‌های سنی و جنسی مختلف است.
مقدار مصرف برای بزرگسالان نصف فنجان تا یک فنجان کامل و وابسته به غلظت عرق نعناع همراه با آب است و باید بعد از غذا انجام شود.
مقدار مصرف برای کودکان، یک تا دو قاشق غذاخوری همراه با آب و بعد از غذا است.
در این مقاله سعی کردیم تمامی خواص عرق نعناع را یکجا جمع کنیم امیدوارم مفید بوده باشد. با وجود خاصیت های بسیار زیاد این گیاه معجزه آسا بهتر است مصرف آن را سریعا آغاز کنید. البته نکته قابل توجه این است که در مصرف ان زیاده روی نکنید زیرا مانند هر مواد دیگر در صورت مصرف بیش از حد مشکلاتی برای سلامتی شما پیش خواهد آمد.